Sista rycket

Hej mina vänner!

Tiden rusar fram och jag försöker hänga med så gott det går.
Denna vecka har varit galen alltså. Plugg till final exams, papers, sista lektioner, tidiga mornar och sena kvällar. Jag har knappt sett mitt rum på en vecka. Och kanske det är lika bra för det är inte direkt någon som städat på länge…

Nu märker man på riktigt att det närmar sig slutet. Det är en sån där sentimental stämning i luften… Jag hade min allra sista lektion på San Francisco State University igår. Vet inte om det är att man är konstant lite för trött nu också men det känns som man kan börja gråta åt vad som helst och när som helst haha. Väldigt emotionell… men jag känner igen mig, det är såhär jag ska vara när något som varit väldigt bra börjar ta slut! 

Sista Thirsty Thursday igår också! Jag är glad jag pallrade mig dit. Träffade Charlotte och Lissi först och käkade sushi och sen mötte vi upp med massa andra på en av mina favoritbarer Yancys. Vart en lugn kväll och jag var hemma innan 1, bara en timme efter mitt mål! Svårt att dra sig när man har så trevligt! 😉 Inser hela tiden hur mycket jag verkligen fäst mig vid folk och platser här och hur mycket jag kommer sakna allt. Det är lite lustigt, men denna vecka i skolan har jag träffat så mycket folk som jag inte sett på länge, vissa inte sen förra terminen. Folk som gick i mina klasser i höstas eller andra amerikaner som jag inte hängt med på länge. Är nog meningen att man ska få se alla en gång till 🙂 Och även amerikaner som jag knappt pratat med i mina klasser har denna vecka frågat när jag ska åka tillbaka till Sverige, och att det vart kul att träffa mig och sådär. Det har vart en sån himla cool upplevelse att plugga i USA!

Idag har jag suttit hela dagen i bibblan på campus. Var nog första gången jag var där på en fredag… ska inte klaga egentligen för jag har i princip inte pluggat så mycket sen midterms så en veckas köttande kan man allt fixa! Tanken var att jag skulle åka till Mission och se en kompis spelning med sitt band ikväll. Hade gärna sett honom köra igen men jag är helt slut nu. Jag har verkligen pressat det till det yttersta innan jag sagt nej till något, och vi har kört hårt med häng i Dolores Park, födelsedagsfiranden, middagar, bruncher, hemmafester, latinoklubbar (vi var de enda europeerna… på tre våningar. Fick iallafall dansa ifatt lite på salsafronten!!) och massa mer, men det var rätt beslut denna gång att stanna hemma känner jag. Ska hoppa i säng nu och sen upp i arla morgonstund. Har en final i world law klockan 8 am. Sen är tanken att åka hem och greja lite, träffa lite kompisar och sen skriva lite papers innan brorsan kommer på söndag!

Blir nog inte så mycket mer bloggande nu tror jag.
Så tack alla ni som visat att ni hängt med mig här, det har betytt mycket att få känna att ni är med mig på ett hörn på detta äventyr!! Och till er andra som läser men som jag inte vet vilka ni är, ja hej hej på er 😉

Såå.. Ses om tre veckor peeps! Innan dess hade jag tänkt visa Marcus vart jag hängt senaste året och även hinna med lite sol och bad på Hawaii! Puss!

Ett svar till “Sista rycket

  1. Lycka till med sista rycket vännen, du är så jäkla grym!! Snart ses vi! Puss!

Lämna en kommentar